Thijs van Putten: van afstudeerder naar Consultant
Bij Winvision krijg je alle ruimte om door te groeien. Het schoolvoorbeeld van hoe je dat kunt doen is Thijs van Putten. Hij startte in 2016 bij ons als afstudeerder, werd vervolgens servicedeskmedewerker en nu begint hij per 2 september als Solution Consultant in het Moderne Werkplek-team. De hoogste tijd voor een verdere kennismaking met Thijs!
Hoe ben je bij Winvision binnengekomen?
Ik studeerde hbo-ict op de Hogeschool Utrecht en in mijn vierde jaar moest ik een afstudeerstage volgen. Mijn afstudeerrichting was Information Engineering en het leek mij perfect om mijn opdracht op de servicedesk van een IT-organisatie te volgen. Vervolgens heb ik stage gelopen, ben ik afgestudeerd en ben ik als volwaardig medewerker gestart op de servicedesk.
Wat houdt die functie in?
Op de servicedesk verwerk je supportaanvragen van klanten die per mail, telefoon en online binnenkomen. Dat is echt een goeie plek om van alle kanten mee te krijgen wat een IT-organisatie doet. Je hebt contact met zowel klanten als iedereen in de organisatie, van projectmanagers en beheerders tot aan de directie.
Kortom, een ideale start van je carrière om te onderzoeken welke kant in de IT je op wilt.
En toen was het tijd voor een nieuwe stap?
Na drie jaar merkte ik wel dat ik toe was aan nieuwe uitdaging. Ik ben ambitieus en wil mezelf graag blijven ontwikkelen. Dat heb ik aangegeven bij mijn manager en vervolgens is er volop met mij meegedacht in welke volgende stap ik kon maken.
Wat wordt die volgende stap?
In de afgelopen drie jaar op de servicedesk zijn veel omgevingen gemigreerd van lokale servers naar de cloud. Veel beheer is overgegaan op Office 365 en Azure. Daardoor heb ik op de servicedesk meer kennis gekregen van deze platformen. Die kennis kan ik nu in de praktijk brengen als Solution Consultant bij het Moderne Werkplek-team. Dat houdt in dat ik me bezig ga houden met de softwarepakketten binnen Microsoft Office 365, zoals SharePoint, Teams, Flow en PowerApps. Ik ga me vooral bezig houden met het adviseren, ontwerpen en bouwen van omgevingen bij onze klanten.

Zin in?
Zeker! Per 1 september begin ik met mijn nieuwe functie en daar kijk ik onwijs naar uit. Ik heb al een aantal dagen mee kunnen lopen met het team en ben al bij diverse projecten betrokken. Die eerste indrukken zijn erg positief. Ik ben blij dat ik me nu echt kan focussen op software en uitzoeken hoe we de wensen en eisen van onze klanten kunnen vertalen naar functionele oplossingen. Dat vond ik namelijk ook het leukste op de servicedesk.
Wat houdt werken bij Winvision voor jou in?
Vanaf het begin gaven alle 120 collega’s mij het idee dat ik bij iedereen naast het bureau kon staan om vragen te stellen. Die open sfeer en informele cultuur vind ik erg prettig. Verder heb ik alle vrijheid gekregen om mezelf te ontwikkelen. Ik vind heel veel aspecten van IT interessant en daardoor moest ik me wel focussen op waar ik mij verder in wilde verdiepen. Daar heb ik alle ruimte in gekregen. Zo heb ik een pad uitgestippeld met welke examens en certificaten ik wil behalen. Dat je die zelfstandigheid bij Winvision krijgt vind ik erg fijn.