SBB gaat over op Dynamics CRM
In Nederland lopen 500.000 mbo-studenten stage bij 247.000 leerbedrijven. SBB (Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven) zorgt met 550 medewerkers voor de erkenning en begeleiding van deze leerbedrijven.
De opdracht
Het systeem dat de medewerkers van SBB voorheen gebruikten voor hun primaire proces, schoot tekort in connectiviteit. De mogelijkheden om altijd en overal vanuit één CRM-systeem te werken, waren beperkt. Winvision kreeg opdracht SBB te begeleiden in een transitie naar Microsoft Dynamics-365 en zo te komen tot een systeem van waaruit alle medewerkers, ook zij die onderweg zijn, kunnen werken.
Onze aanpak
Parallel aan het relatiebeheergedeelte richten wij ook het proces-ondersteunende gedeelte van Dynamics-365 in. Daarnaast leggen we een koppeling met DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs), zodat het aantal beschikbare stageplekken realtime inzichtelijk wordt. Alle facetten van de transitie worden eens per drie weken besproken met de key-users. Zo weet Iedereen precies waar we op welk moment mee bezig zijn.
Het resultaat
De medewerkers van SBB kunnen nu gerichter en makkelijker hun werk doen en de klanten merken dat ze betere ondersteuning krijgen. SBB geeft aan Winvision te waarderen als een partij die het onderwijsveld goed kent. Intussen heeft Winvision het verzoek gekregen mee te denken over de volgende strategische stappen.

Waarmee kan ik je helpen?
Vul het formulier in en ik neem vrijblijvend contact met je op.